Dyrektywa Omnibus – zmiany dla sektora e-commerce
28 maja 2022 r. upłynął termin na implementację do polskiego porządku prawnego przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r., zmieniającej dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta, potocznie określanych jako dyrektywa Omnibus.
Choć polski ustawodawca ociąga się z wdrożeniem do polskiego porządku prawnego przepisów tzw. dyrektywy Omnibus (termin minął 28 maja 2022 r.), właściciele sklepów e-commerce i platform internetowych, na których dokonywana jest sprzedaż – powinni zapoznać się z nowymi obowiązkami, jakie nakłada na nich dyrektywa.
Kluczowe nowe obowiązki omawia pokrótce aplikantka adwokacka Aleksandra Skrzypczyńska w artykule „Dyrektywa Omnibus – nowe obowiązki dla przedsiębiorców branży e-commerce”, na łamach naszego bloga – zachęcamy do lektury!