Mała instytucja pożyczkowa
MIP i karta kredytowa dla małej instytucji pożyczkowej
Dla naszego klienta - instytucji pożyczkowej, pozyskaliśmy wpis do rejestru małych instytucji płatniczych (MIP) oraz opracowaliśmy dokumentację produktu.
Projekt rozpoczęliśmy od analizy zakładanego modelu biznesowego oraz ustalenia preferowanego modelu świadczenia usług i zakresu usług. Następnie ustaliliśmy zakres usług płatniczych, które zamierza świadczyć klient (rodzaj usług finansowych), celem ich odpowiedniego zakwalifikowania do odpowiednich rodzajów usług płatniczych określonych w ustawie o usługach płatniczych.
Kolejnym etapem było opracowanie wniosku o wpis do rejestru instytucji płatniczych i opracowanie dokumentacji wewnętrznej, takiej jak:
- plan finansowy;
- program działalności;
- procedury zarządzania ryzykiem;
- procedury kontroli wewnętrznej;
- procedury AML;
- procedury outsourcingu.
Po wpisie spółki do rejestru MIP opracowaliśmy odpowiedź na tzw. pismo sektorowe i sporządziliśmy wymagane przez KNF oświadczenia, opisy i informacje dotyczące prowadzonej działalności.
Równolegle z procesem wpisu do rejestru MIP, prowadziliśmy prace nad dokumentacją produktu, tj. umową o kartę kredytową, regulaminem, formularzem informacyjnym i tabelą opat i prowizji.
Istotnym elementem naszej pracy było również opracowanie całego procesu ubiegania się przez konsumenta o kartę kredytową za pośrednictwem strony internetowej oraz zasad uwierzytelniania klienta przy dokonywaniu zdalnie czynności związanych z prowadzonym rachunkiem płatniczym. Udzielaliśmy też wytycznych i wyjaśnień w związku ze współpracą klienta z organizacją kartową i instytucją zajmującą się obsługą kart płatniczych.
Podczas realizacji projektu współpracowaliśmy z wieloma działami naszego klienta: działem IT, marketingu, finansów, działem bezpieczeństwa, działem obsługi klienta i działem prawnym.