KRAJOWA INSTYTUCJA PŁATNICZA
Udzieliliśmy wsparcia prawnego przy projekcie rozpoczęcia świadczenia usług płatniczych za pośrednictwem agenta na zlecenie Krajowej Instytucji Płatniczej. Dokonaliśmy również audytu wewnętrznych procedur Krajowej Instytucji Płatniczej.
UDZIELILIŚMY WSPARCIA PRAWNEGO PRZY PROJEKCIE ROZPOCZĘCIA ŚWIADCZENIA USŁUG PŁATNICZYCH ZA POŚREDNICTWEM AGENTA NA ZLECENIE KRAJOWEJ INSTYTUCJI PŁATNICZEJ. DOKONALIŚMY RÓWNIEŻ AUDYTU WEWNĘTRZNYCH PROCEDUR KRAJOWEJ INSTYTUCJI PŁATNICZEJ.
Doradztwo prawne w zakresie świadczenia usług przez krajową instytucję płatniczą za pośrednictwem agenta.
Działalność instytucji nadzorowanych, w tym i Krajowych Instytucji Płatniczych, jest działalnością ściśle regulowaną, zarówno bezpośrednio - przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, jak i na gruncie wszelkiego rodzaju regulacji, wytycznych i zaleceń Komisji Nadzoru Finansowego. Stąd też wszelkie czynności podejmowane przez podmioty z sektora usług płatniczych wymagają wsparcia ze strony doświadczonych prawników.
Na zlecenie Krajowej Instytucji Płatniczej, udzieliliśmy kompleksowego wparcia prawnego przy projekcie rozpoczęcia świadczenia usług płatniczych za pośrednictwem agenta.
Zakres naszego wsparcia obejmował w szczególności:
- doradztwo w zakresie wymogów regulacyjnych;
- ocenę oraz wsparcie w nawiązaniu współpracy biznesowej między klientem, a podmiotem zamierzającym pełnić funkcję jego agenta;
- kompleksową ocenę relacji gospodarczej, które Krajowa Instytucja Płatnicza miała zamiar nawiązać z podmiotem mającym pełnić funkcję jej agenta.
Klient otrzymał szczegółowe wytyczne co do zakresu i charakteru współpracy jaką może nawiązać. Na bieżąco analizowaliśmy i recenzowaliśmy wszelkie założenia biznesowe, ustalane pomiędzy stronami, celem wypracowania najefektywniejszego modelu współpracy, który jednocześnie spełniałby wszelkie wymogi prawne i regulacyjne.
Powyższe wsparcie objęło także pomoc w przygotowaniu założeń do projektu zawieranej umowy.
Kancelaria dokonała również audytu wewnętrznych procedur Krajowej Instytucji Płatniczej w zakresie ich zgodności z przyjętymi, nowymi planami biznesowymi.
Podsumowaniem prac nad projektem, było udzielenie klientowi niezbędnego wsparcia merytorycznego w zakresie zgłoszenia rozpoczęcia świadczenia usług płatniczych za pośrednictwem agenta do Komisji Nadzoru Finansowego.