CreditStar Polska
Dla jednego z naszych klientów - wiodącej instytucji pożyczkowej, zrealizowaliśmy projekt obejmujący weryfikację i aktualizację wszystkich regulacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.
Dla jednego z naszych klientów - wiodącej instytucji pożyczkowej, zrealizowaliśmy projekt obejmujący weryfikację i aktualizację wszystkich regulacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.
Przyjęcie dokumentacji związanej z prawidłową realizacją obowiązków ustalonych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO) to dopiero początek!
Aktualizacja dokumentacji i procesów przetwarzania danych osobowych, szczególnie w wypadku wprowadzania nowych usług czy rozpoczynania nowych projektów biznesowych jest koniecznością i powinna odbywać się regularnie.
Właśnie taką aktualizację procedur wraz z dopasowaniem ich do rozwijającej się działalności jednej z wiodących na rynku instytucji pożyczkowych mieliśmy okazję zrealizować w ostatnim czasie.
Sama aktualizacja została poprzedzona audytem oraz dokładnym zapoznaniem się z nowymi procesami przetwarzania danych w ramach planowanych projektów oraz potrzebami klienta. Mimo, co do zasady prawidłowo przyjętych procedur i polityk ochrony danych, udało nam się dodatkowo:
- usprawnić i uszczelnić procesy przetwarzania danych;
- uzupełnić i dopasować dokumentację do obecnych standardów i praktyk wypracowanych na kanwie aktualnych wytycznych Europejskiej Rady Ochrony Danych (EROD) jak i Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO);
- opracować i wdrożyć praktyczne procedury zarządzania żądaniami osób, których dane są przetwarzane.
Dodatkowym aspektem tej aktualizacji była konieczność zaplanowania i wdrożenia procesu współadministrowania danymi w ramach grupy spółek, których siedziby znajdują się w różnych krajach Unii Europejskiej. Jednocześnie priorytetem dla Klienta była prostota tego rozwiązania by jak najmniej komplikować, a co za tym idzie spowalniać, procesy biznesowe.