Nieautoryzowane transakcje pod lupą UOKiK
W ostatnim czasie zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów usłyszało 5 banków, a kolejne 13 – może usłyszeć go wkrótce.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajął zupełnie odmienne stanowisko niż sektor bankowy i wielu praktyków prawa w kontekście obowiązku zwrotu przez banki kwot z nieautoryzowanych przez klientów transakcji.
Ten problematyczny wątek powraca regularnie, również ze względu na stale rosnąca skalę wyłudzeń danych i oszustw związanych z przestępczością w Internecie.
Zapraszamy do lektury artykułu „Zwrot nieautoryzowanych transakcji – kontrowersyjne zarzuty Prezesa UOKIK wobec sektora bankowego”, w którym aplikant radcowski Michał Barwicki wyjaśnia różnicę między autoryzacją a uwierzytelnieniem na gruncie prawa, i wskazuje praktyczne problemy, jakie może wywołać kontrowersyjne stanowisko Prezesa UOKiK.