25 stycznia 2023
Artykuł Moniki Macury na łamach serwisu PARP
Na łamach serwisu prowadzonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowano artykuł radcy prawnego Moniki Macury na temat stosowania przesłanek zgody i prawnie uzasadnionego interesu w marketingu bezpośrednim.
Monika Macura analizuje i omawia:
- pojęcie marketingu bezpośredniego;
- przetwarzanie danych w oparciu o uzasadniony interes administratora danych;
- konieczność przeprowadzenia testu równowagi – dopuszczalność oparcia przetwarzania danych o prawnie uzasadniony interes;
- najważniejsze kryteria analizy – relacje administratora i podmiotu danych;
- ograniczenia w przetwarzaniu danych w oparciu o prawnie uzasadniony interes administratora danych;
- sprzeciw wobec przetwarzania danych;
- zgodę na przetwarzanie danych osobowych, jako przesłanka do przetwarzania danych.
„Zgoda czy prawnie uzasadniony interes w marketingu bezpośrednim. Którą przesłankę stosować?” – zapraszamy do lektury!
Zachęcamy do zapoznania się z pełnym zakresem naszego doradztwa w zakresie eCommerce oraz danych osobowych.