Postępowanie o wpis do rejestru małych instytucji płatniczych
Naszego klienta, dostawcę usług komunalnych, reprezentowaliśmy w postępowaniu o wpis do rejestru małych instytucji płatniczych (MIP), w celu umożliwienia mu przyjmowania płatności za świadczone usługi e-commerce.
W ramach projektu przygotowaliśmy niezbędną dokumentację, zgodną z wymogami obowiązującymi w dacie złożenia wniosku ustawy o usługach płatniczych.
W trakcie rozpatrywania wniosku przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) zmieniły się przepisy dotyczące zasad uzyskiwania przez małe instytucje płatnicze wpisu do rejestru. Polegały one na wprowadzeniu obowiązku opracowania i dołączenia do wniosku:
- programu działalności;
- planu finansowego;
- procedury zarządzania ryzykiem;
- procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (AML);
- a także wielu innych dokumentów i oświadczeń, jak na przykład zasady ochrony środków pieniężnych użytkowników i opis rozwiązań organizacyjnych pozwalających na wyliczenie całkowitej miesięcznej kwoty transakcji płatniczych.
Klient został poinformowany o tym, że w celu uzyskania wpisu do rejestru konieczne jest opracowanie tej dodatkowej dokumentacji, którą opracowywał zespół kancelarii w ramach uzgodnienia z klientem.
Zobacz także:
Dla naszego klienta, w ramach stałej obsługi prawnej opracowywaliśmy dokumentację systemu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu.
W ramach stałej współpracy z klientem będącym małą instytucję płatniczą (MIP), która świadczy usługi płatnicze polegające na wydawaniu kart kredytowych i udzielanie kredytu płatniczego konsumentom,
reprezentujemy klienta w postępowaniu o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej (KIP).