Postępowanie o wydanie zezwolenia na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej
Reprezentujemy klienta, który w związku z dynamicznym rozwojem działalności, podjął decyzję o złożeniu wniosku o wydanie zezwolenia na świadczenie usług w charakterze krajowej instytucji płatniczej (KIP).
Uzyskanie takiego zezwolenia pozwala na zwiększenie rozmiaru prowadzonej działalności w zakresie usług płatniczych i świadczenie usług również transgranicznie.
Klient zwrócił się do kancelarii o przygotowanie niezbędnej dokumentacji wniosku o wydanie zezwolenia na świadczenie usług w charakterze krajowej instytucji płatniczej oraz wykonanie niezbędnych modyfikacji procedur wewnętrznych, a także stworzenie nowych, dedykowanych dla krajowej instytucji płatniczej.
Ze względu na złożoność prac nad dokumentacją, kancelaria stworzyła z klientem zespoły projektowe, w których prowadzone były prace nad dokumentacją. Jeden z zespołów pod kierunkiem mec. Michała Barwickiego przygotowywał zmiany do planu finansowego i planu działalności, wykazując interdyscyplinarną wiedzą i praktyką przy tworzeniu tego typu dokumentów.
Kancelaria, przy współpracy z klientem opracowała także dokumentację wewnętrzną, w tym m.in.:
- procedurę wewnętrzną zarządzania ryzykiem;
- polityka bezpieczeństwa;
- polityka ciągłości działania.
Dokumenty te, zwłaszcza polityka bezpieczeństwa, uwzględniają wymogi jakie na dostawców usług płatniczych nakłada Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2554 z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego i zmieniające rozporządzenia (WE) nr 1060/2009, (UE) nr 648/2012, (UE) nr 600/2014, (UE) nr 909/2014 oraz (UE) 2016/1011.
Jednocześnie z przygotowaniem dokumentacji wewnętrznej kancelaria opracowywała także zmiany do umowy o wydanie karty kredytowej i udzielenie kredytu płatniczego, którą do tej pory posługiwała się spółka. Zmiany do umowy wynikały z wejście w życie Ustawy zmieniającej Ustawę o usługach płatniczych a także ze stanowiska Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), które precyzowało nowe zasady naliczania opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu płatniczego i użytkowania przez klienta karty kredytowej.
W trakcie całego procesu współpracujemy z licznymi departamentami klienta, w tym – IT, marketingiem, obsługą klienta, działem finansowym i prawnym.
Zobacz także:
Prowadzimy stałą obsługę prawną spółki, która udziela kredytu konsumenckiego jako instytucja pożyczkowa. Obsługa prawna obejmuje m.in. pełnienie funkcji compliance w obszarach działalności spółki, w tym w zakresie ochrony danych osobowych i przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu.
Współpracę z klientem rozpoczęliśmy od utworzenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, zgodnie z wymogami regulacyjnymi dla prowadzenia działalności w charakterze instytucji pożyczkowej i uzyskaniu wpisu do rejestru instytucji pożyczkowych.